ظروف پذیرایی, مجله لالاروژ

انواع ظروف میوه خوری بر اساس شکل ظاهری

ظروف میوه خوری

لینک مقاله را به اشتراک بگذارید:https://lalaroje.com/fruit-dishes

منظور از ظروف میوه خوری، نوعی ظرف است که میتوان میوه های مختلف را با توجه به حجمی که دارند در آن قرار داد. این ظروف علاوه بر آن که در دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار هستند برای سرو و پذیرایی نیز بسیار با اهمیت میباشند.امروزه ظروف میوه خوری به دلیل اهمیت و کاربرد بالایی که دارند در هر خانه ای موجود است.

سرویس پارچه ایامروزه اغلب مردم از میوه برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده میکند. بنابراین برای گذاشتن میوه در جلوی مهمانان و پذیرایی مناسب وجود ظرف های میوه خوری ضروری میباشد. انواع مختلفی از ظرف های میوه خوری در بازار موجود است که میتوانید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود ظرف میوه خوری مناسب خود را تهیه نمایید.

انواع ظروف میوه خوری

ظروف میوه خوری پایه دار:

ظرف های میوه خوری پایه دار دارای ظاهری زیبا نسبت به سایر مدل ها میباشد و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای قرار دادن میوه در داخل این ظروف هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و با توجه به حجمی که دارد میتوان در ان میوه قرار داد. اما به دلیل ساختار زیبا و ظریفی که دارند دارای قیمت بالایی هستند.

[irp posts=”2408″ name=”سرویس چینی”]

ظروف میوه خوری بدون پایه:

ظرف های میوه خوری بدون پایه از گذشته در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار میگرفت . در این ظروف برای چیدن میوه ها با محدودیت رو به رو میشوید. چرا  که هنگام چیدن میوه هایی مانند انگور به دلیل نداشتن پایه امکان برخورد میوه با زمین وجود دارد. اما به دلیل ساختار ساده تر آن و عدم وجود پایه دارای قیمت پایینتری هستند.

ظروف میوه خوری دسته دار:

ظروف میوه خوری که دارای دسته هستند، معمولا دارای ظاهری زیبا میباشند. و علاوه بر آن وجود دسته استفاده از این مدل ظروف را راحتتر کرده است مخصوصا هنگامی که درون ظرف پر از میوه است.

ظروف میوه خوری

نکات مورد توجه در زمان خرید ظرف های میوه خوری

دسته ی ظرف:

این که ظروف میوه خوری دارای دسته باشند یا خیر کاملا به سلیقه و انتخاب شما بستگی خواهد داشت. اما بهتر است بدانید به دلیل سنگین بودن این ظروف استفاده از ظرف میوه خوری دسته دار راحتتر میباشد. در صورت انتخاب این مدل ظرف، باید جنس و استحکام دسته رو مورد توجه قرار دهید.

جنس ظرف :

مانند همه ی ظرف ها، ظروف میوه خوری نیز از جنس های متفاوتی ساخته شده است. بنابراین توجه به جنس این ظروف بسیار پر اهمیت میباشد. شما میتوانید با توجه به سلیقه خود جنس ظرف را انتخاب نمایید اما سعی کنید با جنس سایر ظروف پذیرایی شما هماهنگ باشد.از جمله جنس های ظرف های میوه خوری میتوان: سنگی، سرامیکی، شیشه ای، مسی، کریستال، فلزی، چینی و .. را نام برد.

پایه ی ظرف:

ظروف میوه خوری پایه دار، دارای ظاهر زیبایی میباشند. اما علاوه بر آن  باعث بهتر دیده شدن ترکیب میوه های چیده شده خواهند شد.  حمل و جا به جایی آن ها راحتتر است. همچنین هیچگونه محدودیتی برای قرار دادن میوه به دورن آن وجود نخواهد داشت. اما به دلیل ساختار ظریف از قیمت بالایی برخوردارند.

شکل ظرف:

ظروف میوه خوری در اشکال مختلفی در بازار موجود میباشند که شما میتوانید با توجه به سلیقه و نیاز خود شکل آن را انتخاب نمایید. انواع اشکال ظرف های میوه خوری شامل دایره، مستطیل، مربع، چند وجهی و همچنین بیضی میباشد.

رنگ ظرف:

امروزه با توجه به پیشرفت های فناوری ظرف های میوه خوری در رنگ های بسیار متنوعی در بازار موجود است .که شما میتوانید با سلیقه خود و با توجه به رنگ سایر ظرف های اقدام به تهیه آن نمایید.

کنترل قبل از خرید:

بهتر است قبل خرید میوه خوری آن را به طورکامل بررسی کرده و از سالم بودن دسته، پایه، و سایر قسمت های ان مطمئن شوید.

اندازه ی ظرف:

اندازه ی ظرف های میوه خوری را باید با توجه نیاز و اینکه میزبان چند نفر هستید انتخاب نمایید. طبیعتا خانواده های کم جمعیت ظرف کوچکتری نیاز دارند و خانواده های پر جمعیت به ظروفی با حجم بیشتر نیازمندند.

[irp posts=”2382″ name=”ظروف غذاخوری”]

قیمت:

قیمت انواع ظروف میوه خوری با توجه به جنس، طرح و شکل آنها متفاوت میباشد و از ارزانترین تا گرانترین آن موجود است به عبارتی از چند ده هزار تومان آغاز و تا یکی دو میلیون تومان خواهد رسید. شما میتوانید با توجه به جنس و بودجه ی خود اقدام به خرید ظرف مورد نظر نمایید.

ظروف میوه خوری

انواع جنس ظروف میوه خوری

ظروف میوه خوری از جنس های متنوعی ساخته میشوند از جمله: سنگ، سرامیک، مس، شیشه، فلز و چینی. در ادامه به بررسی بعضی از جنس های ظرف ها میوه خوری میپردازیم:

  • شیشه ای:  به ظرف های میوه خوری شیشه ای کریستال نیز گفته میشود که دارای ظاهری جذاب و شفاف میباشند. این ظروف ها به علت شفافیت و همچنین دارا بودن از طرح های زیبا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و طرفدارن زیادی دارند. قیمت این ظرف نسبت به سایر ظرف ها بیشتر است.
  • برنزی: ظرف های میوه خوری برنزی دارای زیبایی خاص و چشم نوازی میباشند که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این ظرف ها علاوه بر پذیرایی از جنبه ی تزیینی نیز مورد استفاده قرار میگرد و کاربرد دکوری هم دارند.
  • سفالی: ظرف های سفالی از زمان های بسیار قدیم در کشور ما وجود دارد. این محصولات به دلیل طرح دست ساز و سنتی که دارند بسیار پر طرفدار هستند و از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.
  • سرامیکی: این جنس از ظروف میوه خوری دارای قیمت متوسطی میباشند یعنی نه خیلی گران هستند و نه خیلی ارزان. اگر قصد خرید ظرف میوه خوری سرامیکی دارید توصیه میشود آن را با سایر ظروف پذیرایی خود ست کرده و مطابق آن ها تهیه نمایید.
برای عضویت در اینستاگرام لالاروژ و مشاهده تصاویر بیشتر  کلیک کنید
چند نکته برای نگه داری از  ظروف میوه خوری:

1) از دسترس کودکان دور نگه داشته شوند.

2) هر گز از مواد شیمیایی مانند سفید کننده،و .. برای شستشوی آن استفاده نگردد.

3) توصیه میشود از ماشین ظرفشویی برای شستشوی این ظرف ها استفاده نگردد.

4) برای شستشوی ظرف ها نباید از اسکاج های سفت و سخت استفاده کرد.

5) در صورت خرید ظرف میوه خوری برنزی بهتر است چگونگی شستشوی آن را از فروشنده بپرسید و طبق ان عمل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *