لوازم خانه, مجله لالاروژ

جدیدترین مدل قهوه خوری های سال

قهوه خوری

لینک مقاله را به اشتراک بگذارید:https://lalaroje.com/coffee

قهوه خوری

همه ی ما دوست داریم به بهترین شیوه از مهمانان خود پذیرایی کنیم.  شما قادر هستید این کار را با انواع مختلف نوشیدنی از جمله قهوه دهید. اگر شما دفعات زیادی را از قهوه استفاده مینمایید یا به عبارتی قهوه خور قهاری میباشید پس حتما این نکته را میدانید که انواع مختلف قهوه در فنجان ها و ظرف های مخصوصی سرو میشوند. و مدل های مختلف قهوه مثل لاته، اسپرسو و .. را نمیتوان در یک لیوان یا فنجان سرو کرد.

سرویس پارچه ایدر ادامه شما را با انواع مختلف فنجان برای سرو قهوه های مختلف آشنا میکنیم.

اندازه های مختلف سرویس های قهوه خوری

ابتدا شما را با اندازه های مختلف سرویس های قهوه خوری آشنا میکنیم. بهتر است بدانید اندازه های فنجان قهوه خوری را با واحد اونس بیان میکنند.

قهوه خوری

فنجان استاندارد:

فنجان هایی با سایز حدود 8 تا 10 اونس را فنجان های استاندارد قهوه خوری مینامند.  اگر قهوه ساز شما مدل قطره چکانی است این سایز سایز مناسبی میباشد.  این سایز از فنجان ها آنقدر کوچک نیستند که قهوه درون آن به سرعت تمام شوند.

[irp posts=”2311″ name=”ظروف چینی”]

فنجان اسپرسو:

به فنجان های اسپرسو، شات اسپرسو نیز گفته میشود که اندازه ی آن حدود 2تا 3 اونس میباشد. البته بعضی ازمدل های آن با اندازه های 3.5 تا 4 اونس نیز موجود است. اما در کل میتوان گفت فنجان های اسپرسو خوری بسیار کوچک میباشند. از لحاظ ظاهر دهانه ی فنجان از پایه ی فنجان پهن تر میباشد که پهن تر بودن دهانه ی فنجان موجب پخش شدن رایحه قهوه خواهد شد.

فنجان کاپوچینو:

همانطور که میدانید کاپوچینو از ترکیب اسپرسو و شیر درست میشود پس طبیعتا دارای اندازه های بزرگتری میباشند. اندازه ی فنجان های مناسب برای کاپوچینو به 5تا 6 اونس نیز میرسد یعنی به طور تقریبی دو برابر فنجان های اسپرسو خوری میباشد. معمولا فنجان های کاپوچینو خوری دارای نعلبکی میباشند و برای سرو کاپوچینوی کف دار بسیار مناسب هستند.

فنجان لاته:

فنجان هایی که برای خوردن لاته مورد استفاده قرار میگیرد معمولا دارای دهانه گشادی بوده و برای خورن چای نیز مناسب است. سایز این فنجان ها از کاپوچینو خوری نیز بزرگتر میباشد. برای سرو لاته معمولا این فنجان ها را تا لبه پر میکنیم به عبارتی لبالب میکنیم. این فنجان ها به این دلیل که دارای دهانه گشادی هستند، طراحی روی لاته را نیز راحتتر کرده است.

ماگ های اور سایز:

اگر شما مبخواهید مقدار زیادی قهوه بنوشید و به عبارتی  فنجان های معمولی برای شما کفاف نمیکند پیشنهاد میشود از ماگ های اور سایز که اندازه ی آن ها بین (20 تا 25 اونس ) است استفاده کنید.

ماگ های مسافرتی:

ماگ های مسافرتی با اندازه ی حدود 15 تا 20 انس میباشند که برای استفاده در درون ماشین و حین رفت و آمد مناسب است. چرا که دارای ایستایی بالایی میباشند.

انواع جنس های  فنجان قهوه خوری

همانطور که میدانید عوامل بسیاری در طعم قهوه ای که مینوشید تاثیر دارد . از جمله این عوامل میتوان به نوع قهوه، درجه برشتگی، مدل دم کردن، دمای آب اشاره نمود اما نکته ی قابل توجه این موضوع میباشد که جنس فنجان قهوه خوری نیز در طعم و عطر قهوه شما تاثیر میگذارد.

سرامیک

سرامیک در واقع به انواع غیر فلزی و طبیعی مثل گل، پورسلین و … گفته میشود. فنجان های سرامیکی به راحتی شکسته میشوند اما دارای مزایایی میباشند که از جمله آن میتوان به قابلیت آن در حفظ گرما و همینطور این موضوع که طعمی را دهان باقی نمیگذارند اشاره نمود.

فنجان های سرامیکی با کیفیت که از مواد اولیه مناسب و در شرایط مناسب تولید میگردند برای سلامتی افراد مضر نخواهند بود. اما همانطور که میدانید سرامیک های بی کیفیت نیز در بازار موجود است که از مواد اولیه نامرغوب و همچنین در شرایط نامناسب تولید میشوند که منجر میشود مواد سمی به درون محتویات درون فنجان وارد شود و بر سلامتی تاثیرات مضری بگذارد. پس در زمان تهیه فنجان های قهوه خوری سرامیکی از برند های مطمئن استفاده کنید.

شیشه

استفاده از فنجان های شیشه ای را به کسانی که دوستار محیط زیست هستند توصیه میکنیم چرا که این جنس دارای قابلیت بازیافت هستند. فنجان های شیشه ای اگر به صورت مناسب مورد استفاده قرار گیرد دارای مقاومت خوبی میباشند. از معایب این جنس از فنجان ها میتوان به این موضوع اشاره کرد که فاقد عایق حرارتی هستند و نه تنها به سرعت محتویات آن سرد میشود بلکه در ابتدا که داغ هستند نیز دست را میسوزانند.

قهوه خوری

استیل

قهوه خوری های استیل بیشتر به ماگ ها قهوه خوری مسافرتی گفته میشود چرا  که به این دلیل که دارای عایق میباشند از دوام بالایی برخوردار هستند. و علاوه بر آن به راحتی تمیز میشود.

قابلیت حفظ گرمای فنجان های قهوه خوری

یکی از مهمترین خصوصیاتی که یک فنجان قهوه خوری باید دارا باشد قابلیت حفظ گرما میباشد. معمولا فنجان های قهوه خوری به این دلیل که دارای دهانه ی پهنی هستند بیشترین هدر رفت گرما را دارند اما همین قسمت منجر به پخش عطر و طعم  قهوه نیز میشود به خصوص در زمانی که در حال نوشیدن قهوه میباشیم و عطر قهوه را استشمام میکنیم مورد توجه قرار میگیرد.

سرعت سرد شده قهوه ی درون فنجان از سطح بالایی فنجان انجام میگیرد که بر طعم قهوه نیز تاثیر گذار است. البته این نکته را نیز میتوان بیان کرد که عایق بندی فنجان به گونه ای نباشد که قهوه درون برای مدت طولانی گرم بماند چرا که در اینصورت نیز لذت نوشیدن قهوه از بین خواهد رفت.

به طور کل فنجان هایی که برای سرو قهوه طراحی شده زمان سرد شدن قهوه را را در نظر گرفته و مورد توجه قرار میدهد. میتوان گفت کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت یک فنجان بکار میرود از موارد مهم در حفظ حرارت قهوه، راحتی استفاده و عمر فنجان قهوه موثر میباشد.

برای عضویت در اینستاگرام لالاروژ و مشاهده تصاویر بیشتر  کلیک کنید

فرم فنجان های قهوه خوری

از ویژگی های اصلی یک فنجان یا لیوان قهوه خوری شکل و فرم آن ها میباشد. برای شناخت ویژگی های بهترین فنجان قهوه باید چند ضلعی بودن، گرد بودن، دهانه گشاد یا  دهانه تنگ، بلند یا چاق یا کوتاه  بودن آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. مثلا برای اسپرسو یا قهوه های لاته که بیشتر نیاز به تزیین دارند فنجان با دهانه ی پهن مناسب میباشد.

[irp posts=”2382″ name=”ظروف غذاخوری”]

دسته دار بودن یا نبودن فنجان قهوه خوری نیز بسیار دارای اهمیت میباشد. وجود دسته باعث میشود تا شما بدون احساس سوزش از نوشیدن قهوه لذت ببرید. از دیگر ویژگی های فرم و شکل فنجان های قهوه خوری میتوانیم به قطعاتی اشاره کنیم که به صورت ست ارائه میشود. مانند قاشق، زیر فنجانی و .. که در هماهنگی شکل و فرم فنجان قهوه طراحی میشود. مثلا فنجان هایی که دارای قاشق میباشند برای خوردن کاپوچینو مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *